اخبار, مصاحبه

چرا باید لباس ورزشی بپوشیم؟

شاید دقیقا ندانید دلایل استفاده از لباس مناسب ورزشی در حین تمرین چیست. در این قسمت می‌خواهیم تمام دلایل لباس ورزشی پوشیدن را بگوییم.

۱. راحتی حین ورزش

یکی از مزایای اصلی پوشیدن لباس ورزشی مناسب، راحتی و آرامشی است که لباس برای جسم شما حین ورزش فراهم می‌کند. اگر لباس شما راحت نباشد نه تنها ورزش برای‌تان لذت بخش نخواهد بود بلکه حتی منجر به آسیب شما نیز می‌شود. پوشیدن کفش نامناسب ممکن است که باعث ایجاد تاول کف پا شود یا یک پوشیدن نیم تنه بسیار تنگ یا بسیار گشاد، کمر و سینه‌ها را اذیت خواهد کرد.

هنگامی که لباس‌هایی را انتخاب می‌کنید که هم پارچه و هم مدل راحتی برای ورزش هستند، ورزش برای شما بسیار متفاوت می‌شود. لباس مناسب ورزشی باعث می‌شود به جای احساس ناراحتی و اذیت، روی ورزش تمرکز کنید. علاوه بر این، لباس به هیچ وجه مزاحم ورزش شما نخواهد شد.

۲. خنک شدن حین عرق ریختن و رعایت بهداشت

از آنجایی که در حین ورزش زیاد عرق می‌کنید، پوشیدن لباس ورزشی مناسب لازم است. با پارچه مناسبی که قابلیت عبور هوا را داشته باشد، عرق جذب و خشک می‌شود و خیلی زود احساس خنکی می‌کنید، این موضوع از جنبه بهداشتی هم اهمیت زیادی دارد.

به جز توانایی دفع عرق، پارچه خوب باعث رشد باکتری‌ها نمی‌شود. بهداشت بهتر و رشد باکتری کمتر به این معنی است که دیگر از لباس‌های ورزشی بد بو استفاده نخواهید کرد.

۳. آسیب ندیدن لباس‌های دیگرتان

اگر لباس ورزشی نپوشید، پس چه چیزی خواهید پوشید؟ احتمالا لباس‌های معمولی روزمره‌تان را! مشکل پوشیدن لباس غیر ورزشی سر جلسه تمرین، این است که خیلی زود خراب و کهنه می‌شود (چراکه برای این کار مناسب نبوده) در نتیجه هزینه زیادی کنار ورزش به شما تحمیل می‌شود؛ اما شما می‌توانید یک ست لباس ورزشی بادوام و باکیفیت تهیه کنید و از آن نهایت استفاده را ببرید.

۴. بهبود دامنه حرکتی

حقیقت این است که کسی با شلوار جین به ورزش دو نمی‌رود. اما خیلی از لباس‌هایی که شاید به اشتباه برای ورزش می‌پوشید، مثل شلوار جین انتخاب غلطی است! شلوار ورزشی باید آزاد و رها و راحت باشد. باید آنقدر آزاد باشد که بتوانید تمام حرکات را به خوبی اجرا کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *